maandag 18 mei 2015

Tips voor tekenen met pen!

Hey!
Vandaag heb ik wat tips voor als je tekent met pen. 

Welke soorten pennen zijn handig?
Ik vind de merken BIC en niceday heel fijn. Ze kleuren fijntjes en je kan er goed mee werken.
Dit is een van de soorten BIC pennen, deze kan je onder andere bij de Action kopen.

En dit is een voorbeeld van de Niceday pennen, deze kan je in verschillende winkels kopen. 

Ik moet eerlijk zeggen, ik ben geen pro als het gaat om met pen tekenen, maar ik heb na veel oefenen wel een beetje ontdekt welke tactiek een beetje goed werkt. 
Wat ik altijd doe is, je begint met potlood hele lichte lijntjes te tekenen van wat je wilt gaan tekenen met pen. Daarna begin je met pen heel lichtjes zodat je langzaam alle schaduwen of donkere gedeeltes kan doen. Begin altijd licht.

Voor het tekenen met pen moet je wel echt balpen hebben, fine liners ofzo dat werkt voor mij niet, want daarbij kan je niet lichter of donkerder tekenen.

Als je grote delen in moet kleuren, zou ik het ruitjes patroon gebruiken, teken eerst heel licht van links naar rechts en daarna andersom, blijf licht dan word het het egaalst. Als je donker begint zie je alle strepen in je tekening dat is niet mooi.

Dit was het! Sorry als het deze keer niet zo lang was, maar dacht er aan om misschien er een filmpje van te maken dat het toch nog even wat duidelijker word. Ik hoop dat jullie er misschien iets aan hadden! 
Vragen? Altijd welkom!

~Yara

Geen opmerkingen:

Een reactie posten