woensdag 12 augustus 2015

10 tips om van down naar vrolijk te gaan

Hee lieve mooie mensen van deze wereld,
Vandaag wil ik het met jullie hebben over een onderdeel dat onder lifestyle valt,  namelijk 10 tips om van down naar vrolijk te gaan. Iedereen heeft wel eens een dagje dat het even niet mee zit of dat je door gezeur van jezelf of door andere geïrriteerd raakt. Natuurlijk kan je niet gelijk vrolijk worden maar stel je hebt zo'n dag hoop ik dat dit je gaat helpen. Let's begin!

Tip 1: Probeer met mensen om je heen te gaan praten. Ondanks ik snap dat je hier niet altijd zin in hebt, praat je het wel van je af waardoor je je hart even kan luchten. 

Tip 2: Als je geen zin hebt om met iemand te praten schrijf het dan van je af. Dit heeft met tip 1 te maken alleen kan je dit voor jezelf houden en hoeft niemand het te lezen.

Tip 3: Ga een stukje wandelen of joggen. Neem even tijd voor jezelf en ga weg uit de omgeving waar het is gebeurt. Je hoeft natuurlijk niet verre afstanden te gaan nemen maar zolang je maar even van de locatie weg bent.

Tip 4: Schrijf dingen op waarop je heel trots bent en wat goed gelukt is. Door dit te lezen ga je je waarschijnlijk toch weer beter van binnen voelen. 

Tip 5: Luister muziek en zing en dans zo hard als je kan.

Tip 6: Misschien klinkt het een beetje gek maar tekenen en afbeeldingen inkleuren helpt ook. Je focust je op andere dingen waardoor je niet meer aan de situatie denkt.

Tip 7:  Ga sporten of doe bijvoorbeeld yoga. Je kunt de oefeningen via het internet opzoeken.

Tip 8: Verwen jezelf! Koop bijvoorbeeld een cadeautje voor jezelf en af en toe wat chocolade mag ook wel ;).

Tip 9: Oude fotoboeken bekijken of een leuke film!

Tip 10: Als het echt heel diep zit en je zit er al een paar dagen mee of weken, dan kan je ook altijd naar een psychiater gaan. Deze mensen zijn hiervoor opgeleid om met je te praten en geloof me niks is te gek! Ook mag je niet vergeten dat een depressieve bui ALTIJD over gaat! Bij de een duurt dit langer dan de ander maar je mag nooit vergeten dat er mensen zijn die van je houden en die je missen! 

Nou lieve mensen ik hoop dat jullie hier wat aan hebben en dat we de buien achter ons kunnen laten. Laat me weten wat jullie doen als jullie chagrijnig zijn, misschien help je andere er ook mee :D Heel erg bedankt voor het lezen!

Tot volgende week -xx Ilse

3 opmerkingen:

  1. Heee leuke blog! Julie kennen mij vast niet maar ik denk vita buwalda wel😂 daar ben ik namelijk een kennis van😊enig idee hoe je een verrassings feest voor je moeder moet organiseren?? Xx manuela

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie :) Aankomende donderdag een artikel daarover x Ilse

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen