donderdag 20 augustus 2015

Whats in my schoolbag

Hey lieve mooie mensen van deze wereld,
Voor mij is school alweer begonnen daarom dacht ik misschien is het leuk om een artikel te maken met daarin whats in my schoolbag. Voor de mensen die nu naar de middelbare school gaan is het natuurlijk hartstikke spannend en nemen waarschijnlijk veelste veel mee dan dat het eigenlijk nodig is.
Als schooltas heb ik altijd een handtas gehad maar begin nu toch echt wel over te gaan op de rugzakken. Dit jaar wordt het eerste jaar dat ik een rugzak ga gebruiken dus ik ben benieuwd, ik heb een basic zwart herschel.
Laten we beginnen!

Natuurlijk studieboeken!! De studieboeken die ik gebruik laat ik in mijn kluis liggen. Zodra ik weet dat ik dat uur die les heb, haal ik ze in de pauze uit mijn kluis en stop ze in mijn tas. En wanneer is huiswerk heb van dat vak neem ik ze mee naar huis. Waarom ik dit doe is omdat het veel handiger is!  De kans op waterschade is minder omdat ze vaker binnen liggen in plaats dat je ze mee naar buiten neemt. In een handtas is het makkelijk om ze horizontaal te leggen omdat je kan zien welk boek het is. Voor de rugzak raadt ik ze aan om ze verticaal te leggen :).  

Agenda!! Niet iedereen houdt zijn of haar agenda bij en gaat al sneller via het internet kijken wat voor huiswerk er is. Ik zelf vind het wel altijd leuk om in een agenda te werken. Het is handig, je hebt het altijd bij je en docenten vergeten het ook wel eens om op magister te zetten en het is leuk om terug te kijken :). En dat moment dat je met een marker het kan doorstrepen omdat het af is... I LOVE IT.

Etui!! Dit is natuurlijk altijd handig haha, In de eerste kocht ik een grote blauwe Paul Frank bij de stumpel, in de tweede ging ik over op een gouden etui deze was eigenlijk net te klein dus had al snel een leuke witte van de action voor weinig geld. Op dit moment heb ik een basic zwarte, die had ik vorig schooljaar ook al maar ben er achtergekomen dat ik wat sneller voor de basics ga :) Hij komt bij de Hema vandaan en was niet duur maar wel ontzettend stevig! De inhoudt zoals pennen, potloden of stiften komen van de action. De pennen ''BIG Round Stic M'' schrijven ontzettend lekker!! 

Rekenmachine!! Deze kreeg ik vanuit school maar ook een geodriehoek en lijm is erg handig... oh ja en een schaar kan natuurlijk niet gemist worden.

Portomonee!! Het gebeurt wel eens dat je je lunch of drinken vergeet. Op school zijn er altijd wel snoep of drink automaten. Daar kan je dan wat uithalen. Een hele dag niet eten of drinken is echt niet goed voor je!

Oortjes!! Soms heb je ze nodig in de les of is het fijn als je een stukje alleen moet fietsen. 

Flesjes!! Als je drinken heb dan kan je altijd wat drinken of als ie leeg is kan je hem altijd bijvullen. Ik zelf heb altijd water mee omdat je dat ook onder de les mag drinken. Zodra het wat anders is gaan ze al snel moeilijk doen.
En voor de meiden is een tampon of maandverband ook wel erg handig :) Voor als je het zelf ineens spontaan word of een vriendin. 

Make-up tasje!! Dit hoeft niet heel groot te zijn, maar stel het heeft geregend dan is jezelf even opfrissen wel fijn :) Het gene dat hier inzit is mijn mascara, eyeliner, concealer, 2 wattenstaafjes en een kleine haarborstel :).  

Ook de lunch kan niet ontbreken. Zelf doe ik het in een broodtrommel omdat je brood niet fijn en plat word gestampt maar het neemt wel meer ruimte in. Hier kan je natuurlijk zelf voor kiezen. Het kan ook makkelijk in een boterhammenzakje :). 

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben gehad en ook wens ik jullie veel succes volgend schooljaar!! 

-Xx Ilse

Geen opmerkingen:

Een reactie posten